Ce ar trebui să conțină un ghid de optimizare SEO?
Când rosteșți cuvântul “ghid”, înțelegi că ar trebui să fie vorba despre ceva ce îți oferă îndrumare cu privire la un subiect despre care nu cunoști suficient și informații atunci când nu deții prea multe noțiuni. Pe același principiu funcționează și un Ghid SEO. Te introduce pas cu pas în lumea online-lui și treptat, îți explică cum funcționează motoarele de căutare și asupra căror aspecte trebuie să lucrezi pentru a-ți poziționa site-ul în SERPS (sau așa numita lista de rezultate organice din Google).
Ce capitole sunt abordate într-un ghid complet SEO?
Ghidul este structuat în 10 capitole, fiecare fiind descris într-un mod logic, cu o terminologie accesibilă. Acestea sunt structurate ierarhic, cu scopul de a-ți livra informațiile într-un mod cursiv, indiferent de baza pe care o deții.
Primul capitol descrie, în ansamblu, însă punctual, noțiunea de SEO (definiție, componente de baza ale optimizării SEO, marketingul motoarelor de căutare, ce presupune și în ce constă un audit SEO, ș.a.m.d) urmând ca în capitolele 4-10 să fie abordate în detaliu toate aspectele ce stau la baza optimizării unui site.
În capitolele 2-3 vei găsi noțiuni despre cum funcționează motoarele de căutare (ce este un motor de căutare, ce se întâmplă atunci când cauți o informație într-un motor de căutare, care sunt factorii care influențează clasarea unui website în lista SERP – lista celor mai bune rezultate găsite de către motorul de căutare) si ce presupune un “keyword” – cuvânt cheie (definiție, tipuri de keywords, statistici, intrumente folosite pentru alegerea cuvintelor cheie potrivite, ș.a.m.d).
La finalul celor 10 capitole, vei regăsi un test prin care îți vei putea verifica cunoștințele acumulate în urma parcurgerii ghidului.
Ce poți deprinde din acest ghid SEO?
Vei pleca cu un bagaj de cunoștințe extrem de util, indiferent de scopul pentru care ai nevoie de aceste informații. Fie că eșți antreprenor și vrei să înveți cum să-ți optimizezi site-ul pentru a obține trafic organic și implicit pentru a-ti crește rata de conversie, fie că vrei doar să afli cum funcționează motoarele de căutare, aici vei găsi exact ce ai nevoie.
Ce înseamnă optimizare SEO?
SEO – Search Engine Optimization, tradus din limba engleză, înseamnă “optimizare pentru motoare de căutare” și presupune folosirea unei serii de procese pentru a îmbunătăți poziția unui website în motoarele de căutare, cu scopul de a crește traficul organic (vizitele naturale pe un website) și totodată rata de conversie (achiziționarea unui produs/serviciu în urma vizitării website-ului respectiv).
Pentru ca un site să se poziționeze superior într-un motor de căutare, e necesar să se aibă în vedere mai multe aspecte, începând cu detaliile ce țin de structura și design-ul site-ului și continuând cu aspectele tehnice de funcționare ale acestuia.
Modul în care este organizat un website și ușurința cu care navighezi prin el contează foarte mult atât pentru utilizator, cât și pentru google.
În ce privește, designul și structura site-ului, enumerăm câteva aspecte esențiale ce trebuie avute în vedere.
- Titlul SEO al paginii (titlul site-ului, cel pe care îl vede user-ul în lista de afișări a motorului de căutare) și meta descrierea (detaliile privitoare la conținutul site-ului, situate sub meta titlu) sunt cele cu care userul intră pentru prima dată în contact. Ele trebuie formulate astfel încât să prezinte interes și să îi capteze atenția celui care citește.
După ce userul a fost convins să acceseze website-ul, el va rămâne și va face o acțiune pe pagină, doar dacă ceea ce găsește răspunde intenției de căutare a acestuia.
- Elemente de navigație, cum ar fi breadcrumbs-urile sau headings-urile, sunt esențiale pentru a ajuta utilizatorul să navigheze cu ușurință pe site și să ajungă la informațiile dorite.
- Din punct de vedere tehnic, identificăm doi factori determinanți în clasarea website-ului în SERP. Anume, viteza de încărcare a site-ului și compatibilitatea cu alte dispozitive.
- Primul aspect, prin deducție logică, tine de cât de repede se încarcă o pagină atunci când o accesăm. Se pare că, în urma studiile efectuate, acesta reprezinta un factor important de ranking șitotodată unul declanșator în ce privește bounce rate-ul unui user (timpul petrecut de acesta pe un website)
- Al doilea aspect, se referă la disponibilitatea site-ului de a fi accesat de pe orice tip de dispozitiv, element determinant, de asemenea, în procesul de ranking.
Acestea sunt doar câteva dintre multe alte aspecte referitoare la procesul de optimizare al unui site.
Când ai nevoie de optimizare SEO?
Atunci când ai un website care îți dorești să fie cunoscut, indiferent de nișa pe care activează: site de ecommerce, lead generation sau informațional, ai nevoie de optimizare SEO.
Care sunt componentele de bază ale optimizării SEO?
Sunt “câteva” (deși puține ca și număr, însă de o complexitate destul de mare) elemente ce stau la baza optimizării unui website și anume:
- SEO On Page
- SEO Tehnic
- SEO Off Page
- Seo Local
Noțiunea de SEO On Page sau SEO On Site, face referire la toate mecanismele folosite pentru a îmbunătăți structura unui website, mai exact, paginile acestuia, începând cu adresa URL și continuând cu arhitectura site-ului (link-uri interne, meta elemente SEO, elemente de navigație în site, organizarea meniului).
Spre deosebire de primul element, noțiunea de SEO Off Page sau SEO Off Site, cuprinde toate acțiunile desfășurate în afara website-ului, pentru a obține o poziție cât mai ridicată în lista SERP, link building-ul fiind cea mai utilizată tehnică în acest sens.
Pentru a face link building avem nevoie de backlink-uri. Backlink-urile sunt link-uri situate pe site-uri externe pentru a face trimitere către site-ul tău. Această metodă s-a dovedit a fi de-a lungul timpului un factor important de ranking.
SEO local presupune asigurarea locală a vizibilității (deci pe o anumită zona) unui website. Unul dintre aspectele importante în această privință este reprezentat de către NAP = un acronim pentru Nume, Adresă și Telefon (Phone), detalii absolut esențiale când vine vorba de optimizarea locală a website-ului.
Opțiunea mobile-friendly, viteză de încărcare a unui website, redirecturile, ș.a.m.d., sunt doar câteva dintr-o listă întreagă de aspecte întâlnite în procesul de SEO tehnic, ultimul element de bază al optimizării SEO. Acesta este responsabil de tot ce presupune partea tehnică a unui website, având rolul de a se asigura că site-ul îndeplinește toate cerințele tehnice ale motoarelor de căutare.
Dacă vrei să afli și mai multe detalii, atunci te invităm să citești ghidul complet de optimizare seo de la ClickBrainiacs.
Ai un produs/serviciu ce consideri că ar aduce un plus valoare oamenilor, însă e destul de greu ca acesta să devină vizibil pentru ei. Pentru asta există SEO, să facă produsul/serviciul tău să devină vizibil pentru oameni în motoarele de căutare.
Am trecut în revistă câteva dintre aspectele referitoare la procesul SEO, însă ghidul stă la dispoziția tuturor celor nerăbdători să afle informații care vor fi utile atât unui antreprenor cât și unui simplu individ.