Ce este un funnel de promovare Instagram si ce beneficii poate oferi platformelor de ecommerce?

Printre cele mai folosite strategii de promovare Instagram din ultima vreme se regaseste si crearea unui funnel de anunturi. Eficienta in special pentru site-urile de ecommerce, aceasta tactica poate creste vanzarile si scala foarte repede magazinele online, iar ROI-ul (Return on Investment) poate fi de-a dreptul impresionant.

Cu ajutorul platformei Instagram, poti atinge audiente foarte largi pe care le poti atrage catre o achizitie cu ajutorul continutului grafic. Practic, aceasta platforma este perfecta pentru majoritatea site-urilor de ecommerce. Cu toate acestea, trebuie sa depasesti o conditie de baza: oamenii nu au incredere in site-uri “necunoscute”.

Astfel, nu poti astepta vanzari record atunci cand servesti un anunt catre audientele “reci” care nu au mai auzit de tine. Totusi, aceste persoane ar putea sa cumpere de la tine, insa nu imediat dupa primul ad vizionat.

Tocmai de aceea, un funnel de promovare Instagram este indicat pentru a ghida utilizatorii de la statutul de “necunoscatori” la cel de “clienti”. In esenta, o astfel de strategie va atrage atentia potentialilor clienti, ii va motiva sa descopere oferta si ii va convinge sa cumpere cu ajutorul ofertelor greu de refuzat. Descopera, in randurile de mai joc, ce este un funnel de anunturi pe Instagram!

Ce este un funnel de promovare Instagram?

Aceasta strategie de marketing implica crearea unei serii de campanii pentru a ghida potentialii clienti de la stadiul de necunoscatori pana la stadiul de cumparatori implicati si chiar clienti fideli.

Puterea acestei strategii, evident, depinde de abilitatea de a atinge utilizatorii potriviti cu anuntul/mesajul potrivit in momentul potrivit. Aceasta strategie este dezvoltata pentru a introduce noi potentiali clienti in funnel si pentru a servi anunturi relevante pentru fiecare stadiu al “calatoriei consumatorului”, ducand, in final, la un numar mai mare de achizitii.

Iata etapele principale ale acestui funnel de promovare Instagram:

  • Etapa de baza – stadiul de awareness;
  • Etapa de mijloc – stadiul de informare;
  • Etapa de varf – stadiul de conversie/achizitie.

Aceasta strategie de marketing digital iti permite sa afisezi utilizatorilor mesaje personalizate si oferte la fiecare dintre stadiile calatoriei consumatorului:

  • Straini (audiente “reci”) – persoane care nu cunosc brandul tau sau produsele pe care le oferi;
  • Potentiali clienti (audiente “temperate”) – persoane care interactioneaza cu anunturile tale si cu site-ul tau;
  • Lead-uri (audiente “calde”) – utilizatori interesati de oferta ta si persoane care impartasesc informatii de contact;
  • Cumparatori (audiente “fierbinti”) – vizitatori ai magazinului online cu intentie de cumparare;
  • Clienti – utilizatori care fac o achizitie pe site-ul tau de ecommerce.

Baza acestui funnel de promovare Instagram este compusa din audiente reci, fiind persoanele care nu stiu nimic despre oferta site-ului tau. Astfel, va trebui sa atragi aceste audiente cu ajutorul unui continut de calitate.

Pe masura ce descopera informatii despre magazinul tau online si despre produsele din oferta, aceste persoane intra in partea de mijloc a funnel-ului, acolo unde iti acceseaza site-ul, se uita la produse si chiar lasa datele de contact.

In final, acele persoane care ajung la varful funnel-ului vor face, cu o probabilitate foarte mare, o achizitie. Au demonstrat interes in produsele tale si au manifestat intentia de cumparare. Astfel, foloseste Instagram pentru a le prezenta anunturi cu oferte irezistibile!

Daca vrei sa stii mai multe despre cum poti dezvolta o strategie de promovare Instagram potrivita pentru business-ul tau online, contacteaza echipa The Markers!