- Advertisement -
Acasă Stiri Consiliul IMM-urilor din România şi Groupama Asigurări lansează cea de-a doua ediţie...

Consiliul IMM-urilor din România şi Groupama Asigurări lansează cea de-a doua ediţie a Barometrului turismului – 10.02.2020

Asemenea primei ediţii a studiului, lansată în iulie 2018, cercetarea actuală analizează unităţile de cazare şi agenţiile de turism cu scopul de a identifica performanţele turismului autohton, alături de perspectivele pentru anul următor, precum şi provocările şi oportunităţile acestei pieţe.

Datele prezentate în „Carta Albă a Turismului din România” arată că piaţa turistică din România se află pe un trend ascendent, peste 60% dintre organizaţiile participante la studiu raportând o creştere a veniturilor între 2018 şi 2019. O altă evoluţie pozitivă înregistrată priveşte dezvoltarea serviciilor de tip all-inclusive, dar şi gradul de ocupare a unităţilor economice din turism, preconizat să crească în 2020.

Pe de altă parte, rata medie de revenire a clienţilor la agenţiile de turism şi unităţile turistice a scăzut în 2019 cu aproximativ 6% faţă de nivelul înregistrat în anul anterior. Conform cercetării, numărul de clienţi sau vizitatori repetitivi reprezintă cel mai important factor pozitiv, cu impact major asupra afacerilor din turism.

Studiul arată, de asemenea, o schimbare importantă în ceea ce priveşte riscurile percepute de operatorii de turism. Comparativ cu ediţia precedentă, când cele mai importante riscuri erau considerate cele legate de cadrul legislativ, clasamentul este condus în prezent de riscurile asociate cu personalul. Astfel, lipsa personalului calificat în domeniu şi costurile asociate cu retenţia personalului sunt percepute de respondenţi ca fiind cele mai stringente riscuri în acest moment. Infrastructura este şi pentru operatorii din turism un punct critic – calitatea infrastructurii de transport se află pe locul 3 în topul riscurilor menţionate.

Totodată, barometrul realizat de CNIPMMR şi Groupama Asigurări indică un interes ridicat faţă de produsele de asigurare, ca instrumente de gestionare a acestor riscuri, pe lângă campaniile de marketing şi programele de training pentru angajaţi. Astfel, pe primul loc în top se află asigurarea de clădiri şi bunuri, urmată de asigurările auto (RCA şi CASCO).

Florin Jianu, preşedinte CNIPMMR, a declarat: ” Pentru ca toate propunerile CNIPMMR se bazează pe cercetări şi studii aprofundate, Carta Albă a Turismului din România, aflată deja la ediţia a doua, reprezintă prima cercetare reală care îşi propune să ofere o perspectivă cu privire la performanţele turismului din anul 2019 prin identificarea principalelor caracteristici, riscuri şi vulnerabilităţi, analizând, totodată, factorii interni şi externi ce influenţează dezvoltarea companiilor din domeniu, oferind o serie de informaţii cu privire la provocările şi oportunităţile acestei pieţe. Rezultatele barometrului de anul acesta reflectă faptul că turismul din România se găseşte pe un trend ascendent, veniturile şi numărul de turişti fiind în continuă creştere, aproximativ 60% dintre respondenţi previzionând o creştere în anul 2019 faţă de 2018, creşterea profitului fiind obiectivul strategic principal al companiilor din turism.”

François Coste, CEO Groupama Asigurări, a declarat la rândul său: ” Groupama Asigurări este astăzi un partener de încredere al IMM-urilor care operează în domeniul turismului, iar preocuparea noastră pentru a răspunde şi a le depăşi aşteptările face ca implicarea noastră în lansarea Cartei Albe a Turismului să fie firească.

Studiul ne arată anul acesta că antreprenorii şi managerii din turism devin tot mai conştienţi de riscurile asociate domeniului şi interesaţi de gestionarea lor, inclusiv prin instrumente de asigurare. Cum numărul călătoriilor peste hotare a crescut în rândul românilor, ajunşi înapoi în ţară, aceştia se aşteaptă să găsească servicii de acelaşi nivel şi în România, astfel că operatorii din turismul autohton trebuie să fie pregătiţi să gestioneze orice situaţie neprevăzută şi să câştige încrederea clienţilor.”

Studiul „Carta Albă a Turismului din România” a fost realizat la nivel naţional, pe un eşantion reprezentativ de 909 respondenţi, reprezentanţi ai agenţiilor de turism, unităţilor de cazare şi unităţilor de servire a mesei (restaurante), din fiecare regiune de dezvoltare a României şi din toate categoriile de mărime (micro-întreprinderi, întreprinderi mici, medii şi mari).

Sursa stire bursa.ro

csm-suceava,-lider-autoritar-dupa-ultimul-turneu

CSM Suceava, lider autoritar după ultimul turneu

0
Turneul cu numărul cinci al seriei de vest a Diviziei A2 de volei masculine a programat pentru CSM Suceava dispute cu Volei Club...
o-surpriza-placuta-pentru-sportul-sucevean,-profesorul-macedon-gheorghita-a-primit-calificarea-de-antrenor-emerit

O surpriză plăcută pentru sportul sucevean, Profesorul Macedon Gheorghiță a primit calificarea de antrenor...

0
Voleiul feminin sucevean se poate lăuda cu lansarea în sportul de mare performanţă a mai multor jucătoare. Majoritatea sportivelor care au ajuns să...
dobanzile-cresc-rapid-robor-(la-trei-luni)-a-urcat-astazi-la-1,68%,-de-la-1,61%-ieri-la-inceputul-anului,-se-situa-la-2%,-dar-coborase-la-1,5%-la-inceputul-lunii-februarie.

Dobânzile cresc rapid. ROBOR (la trei luni) a urcat astăzi la 1,68%, de la...

0
Indicele ROBOR la 3 luni, în funcție de care sunt calculate dobânzile la majoritatea creditelor în lei, a ajuns marți la 1,68%. ...
comisia-europeana-a-anuntat-lansarea-unei-investigatii-preliminare-asupra-practicilor-companiilor-aeriene-in-cazul-zborurilor-anulate-si-costurilor-nerambursate-decizia-vine-pe-fondul-a-„mii-de-plangeri-de-la-pasageri-nemultumiti”.

Comisia Europeană a anunțat lansarea unei investigații preliminare asupra practicilor companiilor aeriene în cazul...

0
Comisia demarează investigația în urma unor plângeri ale Organizației Europene a Consumatorilor (BEUC), care reunește asociațiile naționale de consumatori din statele UE. BEUC a...
constructorul-auto-britanic-aston-martin-va-prezenta-miercuri-primul-sau-monopost-de-formula-1,-dupa-mai-bine-de-60-de-ani-va-fi-pilotat-de-sebastian-vettel-in-urmatorul-sezon.

Constructorul auto britanic Aston Martin va prezenta miercuri primul său monopost de Formula 1,...

0
Strategia pe termen lung, potrivit directorului executiv Lawrence Stroll, este de a crea ”cel mai puternic profil al unui brand de automobile de lux”....

Related News

CSM Suceava, lider autoritar după ultimul turneu

Turneul cu numărul cinci al seriei de vest a Diviziei A2 de volei masculine a programat pentru CSM Suceava dispute cu Volei Club...

O surpriză plăcută pentru sportul sucevean, Profesorul Macedon Gheorghiță a primit calificarea de antrenor emerit

Voleiul feminin sucevean se poate lăuda cu lansarea în sportul de mare performanţă a mai multor jucătoare. Majoritatea sportivelor care au ajuns să...

Dobânzile cresc rapid. ROBOR (la trei luni) a urcat astăzi la 1,68%, de la 1,61% ieri. La începutul anului, se situa la 2%, dar...

Indicele ROBOR la 3 luni, în funcție de care sunt calculate dobânzile la majoritatea creditelor în lei, a ajuns marți la 1,68%. ...

Comisia Europeană a anunțat lansarea unei investigații preliminare asupra practicilor companiilor aeriene în cazul zborurilor anulate și costurilor nerambursate. Decizia vine pe fondul a...

Comisia demarează investigația în urma unor plângeri ale Organizației Europene a Consumatorilor (BEUC), care reunește asociațiile naționale de consumatori din statele UE. BEUC a...

Constructorul auto britanic Aston Martin va prezenta miercuri primul său monopost de Formula 1, după mai bine de 60 de ani. Va fi pilotat...

Strategia pe termen lung, potrivit directorului executiv Lawrence Stroll, este de a crea ”cel mai puternic profil al unui brand de automobile de lux”....

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here