Cum să-ți elevezi afacerea în HoReCa? 3 pași simpli de urmat
Deții deja o afacere în domeniul HoReCa și îți dorești să o duci la nivelul următor? Ei bine, acest lucru poate fi o provocare din pricina mai multori factori printre care și concurența în industrie. Pentru a te putea evidenția în multitudinea de baruri, puburi și restaurante, am pregătit o listă cu câteva elemente pe care să le bifezi. Pentru început, este nevoie să faci o analiză temeinică a pieței și să-ți cunoști concurența. Apoi, axează-te pe identitatea ta ca brand și încearcă să îmbunătățești tot ce ai de oferit, luând în calcul pașii următori.
Iată 3 pași simpli prin care să-ți dezvolți afacerea în HoReCa
1. Un meniu atractiv
Un meniu atractiv pentru un număr cât mai mare de potențiali clienți este absolut necesar pentru succesul afacerii tale. Asigură-te că ai preparate atât pentru vegetarieni, vegani sau persoane cu intoleranță la gluten sau lactoză, dar și pentru cei care iubesc carnea și peștele. Atrage oamenii prin folosirea ingredientelor locale sau proaspete, de sezon, contribuind astfel la susținerea comunității de producători locali. Utilizează spații de depozitare bine dotate a alimentelor și băuturilor pentru a le păstra calitatea. Pentru acest aspect, vezi gama de echipamente frigorifice profesionale care îți va fi de folos. Mai mult decât atât, organizează zile tematice și evenimente distractive unde să pregătești un meniu special și exclusivist. Acest tip de abordare va încuraja clienții să-și facă apariția pentru a degusta ceva deosebit.
2. Servicii de calitate și personal bine instruit
Un alt aspect care atrage clienții este calitatea serviciilor pe care le oferi. Asigură-te că angajezi oameni disciplinați pe care să-i instruiești să ofere o servire ca la carte a fiecărei persoane care calcă pragul. Ei trebuie să fie bine pregătiți în ceea ce privește meniul, bunele maniere și gestionarea situațiilor dificile. De asemenea, atitudinea cu care întâmpină clienții este crucială în crearea atmosferei dorite. Orice situație trebuie gestionată cu un zâmbet, mai întâi de toate, și cu o privire prietenoasă. Ascultă feedback-ul clienților și folosește-l pentru a-ți îmbunătăți serviciile. Clienții vor aprecia faptul că le acorzi atenție și că te străduiești să le oferi o experiență cât mai plăcută.
3. Marketing inteligent
Oricât de bune ar fi serviciile pe care le oferi, nu vei avea succes dacă neglijezi partea de promovare. Creează un site web atractiv unde că postezi meniul constant actualizat, orele de funcționare și recenziile clienților. Folosește platformele de social media pentru a-ți promova evenimentele speciale și pentru a interacționa cu clienții. O metodă eficientă de a te promova este prin stabilirea unor colaborări cu alte afaceri din zonă, cum ar fi producătorii locali sau organizatorii de evenimente, pentru a-ți extinde rețeaua de clienți și pentru a-ți face cunoscută afacerea în mod colectiv.
Așadar, pune în practică cu atenție toți acești pași, iar afacerea ta va înflori prosper! Nu neglija importanța niciunuia dintre ei și fă-ți o cercetare de piață înainte pentru a vedea unde te situezi față de concurența ta. Ține minte că orice ar fi, este nevoie de multă muncă și perseverență!
Sursă foto: pexels.com