Din ce motive este certificarea ISO 9001 utila intr-o organizatie?

Interesul pentru certificarile ISO a crescut considerabil in ultimii ani, deoarece tot mai multe organizatii cauta sa creasca atat calitatea serviciilor si produselor oferite, cat si eficienta unor procese interne de care depinde succesul firmei. In intreaga lume, cel mai cunoscut standard ISO este 9001, certificare pe care au obtinut-o deja peste un milion de companii la nivel global.

Ce este certificarea ISO 9001?

ISO 9001 sau certificarea ISO 9001 reprezinta un standard global de management al calitatii, iar detinerea acestuia de catre o organizatie reflecta faptul ca se respecta cerintele standardului, ca firma este orientata spre calitate si ca la nivel intern sunt implementate bune practici. O organizatie care a obtinut certificarea ISO 9001 poate demonstra mai usor potentialilor parteneri de afaceri si colaboratorilor ca pune accent pe calitate si pe respectarea angajamentelor.

Indiferent de industria in care activeaza si de dimensiune, orice companie poate sa integreze certificatul ISO, intrucat este un standard ce urmareste eficienta organizationala. Acesta masoara si analizeaza sistemul de management al calitatii, venind cu imbunatatiri.

O firma care detine certificare ISO 9001 va castiga mai usor increderea tertilor, mai ales ca multi parteneri de afaceri impun detinerea acestei certificari pentru ca o colaborare sa devina posibila. Pentru organizatiile care activeaza pe piete puternic concurentiale, obtinerea acestei certificari devine o reala prioritate.

Care sunt motivele pentru obtinerea certificarii ISO 9001 de catre o organizatie?

Certificarea ISO 9001 aduce un plus de valoare oricarei companii, deoarece reflecta interesul pentru imbunatatirea actului managerial, ceea ce atrage o mai mare incredere din partea colaboratorilor si partenerilor de afaceri. De asemenea, arata ca intregul personal al organizatiei este implicat in procesele de imbunatatire si in actiunile companiei de a asigura o calitate inalta a serviciilor. 

Nu putine sunt organizatiile in care managementul calitatii este definitoriu pentru eficienta si productivitatea companiei. Obtinerea certificarii ISO 9001 inseamna o mai mare eficienta de operare, intrucat principiile de management al calitati presupun organizarea activitatilor intr-o maniera planificata.

Pentru o firma, certificarea ISO 9001 nu inseamna numai obtinerea unei imagini pozitive prin demonstrarea furnizarii unui nivel constant de calitate, ci si posibilitatea de a participa la licitatiile administratiilor publice. Acesta este unul dintre motivele principale pentru care multe companii prezinta interes pentru ISO 9001.

Desi sigla certificatului poate fi adaugata ulterior pe facturi sau pe website, acest standard nu este o metoda de marketing, ci o dovada a calitatii actului managerial si a initiativei de a face schimbari pozitive la nivel intern, spre a oferi un nivel inalt de calitate. Acest demers se poate traduce mai tarziu intr-un portofoliu consolidat de clienti si intr-un potential mai mare de succes pentru organizatia care a obtinut certificarea ISO. Totodata, reprezinta si un avantaj in fata competitiei de pe piata de afaceri.

Asadar, pentru ca beneficiile pe care le aduce ISO 9001 sa fie cu adevarat obtinute de catre o organizatie, este necesar ca detinerea certificarii sa ateste bunele practici de management si sa fie o confirmare a calitatii oferite.