- Advertisement -
Acasă Stiri DIRECTORUL GENERAL AL CFR CALATORI: and #39; and #39;Stăm foarte bine...

DIRECTORUL GENERAL AL CFR CALATORI: and #39; and #39;Stăm foarte bine la programul de reparaţii al vagoanelor and #39; and #39;

CFR Călători este în grafic cu programul de reparaţii al vagoanelor şi are acum 906 în parcul activ, de la începutul anului fiind reparate 140 de vagoane, a declarat, pentru AGERPRES, directorul general al companiei, Dan Costescu.

„Stăm foarte bine la programul de reparaţii, cred eu. Deja avem de la începutul anului 140 de vagoane reparate. Nu trebuie să uităm, dacă ne comparăm chiar cu anul trecut, cu 2019, că aveam undeva la 790 de vagoane disponibile. Acum avem peste 900 – 906 vagoane şi suntem în grafic cu obiectivul nostru, 1.000 plus, deci de a avea până la sfârşitul anului 1.000 de vagoane în parcul activ, ceea ce ar fi pentru noi – aşa o considerăm noi – o mare realizare, având în vedere cifrele din ultimii 3-4 ani, când nu s-a trecut de 800 – 850 de vagoane în cel mai bun caz. 1.000 de vagoane este un obiectiv bun, de asta ni l-am şi propus. Ele ne-ar rezolva nevoile de acum”, a spus el.

Şeful CFR Călători a subliniat că un parc activ de 1.000 de vagoane va permite companiei „să treacă rezonabil acest an”.

„Se vehiculează diverse cifre. Dacă, de exemplu, ar fi continuat starea de criză şi am fi mers mai departe cu un loc liber şi cu un loc ocupat, evident că aveam nevoie de două ori mai multe decât avem acum, adică undeva la 1.400 – 1.500, ceea, ce, evident, nu se va întâmpla, pentru că nimeni din Europa nu are asemenea parcuri. Nu îşi permite nici Germania, nici Franţa, nici Austria, nici alţii şi atunci eu zic că având undeva la o mie o să trecem rezonabil acest an şi o să putem să ne gândim. S-au mai vehiculat şi cifre de necesar de 1200 – 1300. Eu, personal, sunt reticent la această cifră pentru că ar însemna că avem modul de transport bazat doar pe locomotivă şi vagoane, când noi ştim că de fapt într-o cale ferată operatorul modern are o cotă importantă şi de automotoare pentru distanţe mici şi medii şi atunci nu are sens să ne ducem la o cifră foarte mare cu vagoanele pentru că suntem neeficienţi”, a explicat Costescu.

În ceea ce priveşte banii necesari pentru programul de reparaţii, directorul a menţionat că va continua demersurile la Ministerul Transporturilor, Infrastructurii şi Comunicaţiilor şi la Guvern pentru alocări, în condiţiile în care reparaţia unui vagon costă în medie 100.000 de lei, iar modernizarea acestuia între 2 milioane şi 2,5 milioane de lei.

„De bani pentru reparaţii totdeauna este nevoie. Ne vom continua demersurile la minister şi la guvern ca să obţinem bani, în special bani pentru investiţii şi pentru programul de reparaţii şi, până reuşim să îi obţinem, avem deocamdată această pârghie a reparaţiilor de vagoane. Deci, reparăm vagoanele fără să schimbăm dotările sau configuraţia. Pur şi simplu le punem la punct, fiind reparate funcţionale, dar pentru aceste operaţiuni este diferenţă la bani. Avem nevoie de cam 100.000 de lei în medie pe vagon, pe când la o modernizare – unde introducem climatizare acolo unde nu există, uşi semi-automate, deschise la buton, şi toalete ecologice şi multe alte facilităţi, inclusiv de tapiserie şi de design interior – atunci ne putem duce chiar la preţuri de 2 milioane – 2,5 milioane de lei. Avem şi nişte variante, de exemplu pentru vagoanele neclimatizate, unde am avea o cale de mijloc, undeva la 1 milion de lei. Deci, întotdeauna va fi nevoie de bani. Sperăm să îi şi primim, pentru că în ultima perioadă am demonstrat că tot cea am primit am folosit eficient şi s-a văzut şi în parc şi în condiţiile călătorilor şi asta contează”, a adăugat acesta.

Potrivit lui Costescu, CFR Călători are un scenariu pentru ieşirea din criza provocată de instituirea măsurilor de carantină pentru populaţie, în contextul epidemiei de Covid-19.

„Noi ne-am făcut încă de la începutul crizei, am avut nişte criterii de scădere a încasărilor şi apoi am estimat şi o perioadă a crizei. Ne-am făcut şi câteva scenarii de ieşire din criză. Vestea bună este că ne aflăm într-unul din ele. Suntem pregătiţi şi pentru el. În acest scenariu se înregistrează o creştere a încasărilor. Am plecat de la 9%, acum două săptămâni eram undeva la 25% şi sper să depăşim 50% la mijlocul lunii din încasările anterioare crizei”, a menţionat şeful operatorului naţional de transport feroviar de călători.

Dan Costescu a atras atenţia asupra faptului că este nevoie de susţinere financiară pentru calea ferată, aşa cum se întâmplă în alte state din Uniunea Europeană.

„Avem nevoie de susţinere, pentru că, aşa cum ne arată experienţa europeană, susţinerea este generoasă în alte state. Italia, de exemplu, are 15 miliarde de euro, Germania acum 3 săptămâni a adăugat 7 miliarde la suma dinainte, Franţa la fel, cam pe aceeaşi linie. Deci, tot traficul de călători, mai ales a operatorului naţional care are nişte funcţii şi nişte obligaţii de serviciu public sunt susţinute în toată Europa, ceea ce sperăm să se întâmple şi în România”, a adăugat el.

sportivii-de-la-csm-suceava-au-cucerit-trei-medalii-la-campionatele-nationale-de-juniori-de-lupte-greco-romane

Sportivii de la CSM Suceava au cucerit trei medalii la Campionatele Naționale de juniori...

0
Luptătorii de la CSM Suceava s-au întors cu trei medalii de la Campionatele Naționale pentru juniori, prima competiție oficială organizată pe saltea în...
performante-de-exceptie-pentru-sportivii-suceveni-la-campionatele-nationale-de-cros

Performanțe de excepție pentru sportivii suceveni la Campionatele Naționale de Cros

0
Localitatea Giroc, din județul Timiș, a găzduit zilele trecute întrecerile Campionatului Național de cros pentru seniori, tineret și juniori. La competiția organizată de...
studiu-cambridge-generatia-nascuta-intre-1981-si-1996-e-mai-dezamagita-si-nemultumita-de-democratie-decat-generatiile-din-orice-perioada-a-secolului-trecut-motivul-principal,-inegalitatea-sociala-si-financiara.

Studiu Cambridge. Generația născută între 1981 și 1996 e mai dezamăgită și nemulțumită de...

0
„În întreaga lume, generațiile mai tinere sunt nu numai nemulțumite de performanțele democrației, ci și mai nemulțumite decât generațiile anterioare în stadii similare ale...
analiza-cnn-sistemele-de-supraveghere-in-masa-ale-chinei-au-fost-instrumentul-principal-pentru-gestionarea-pandemiei,-alaturi-de-capacitate-de-testare-masiva-carantina-este-primul-pas,-dar-nu-este-nici-suficienta,-nici-solutie-pe-termen-lung.

Analiză CNN. Sistemele de supraveghere în masă ale Chinei au fost instrumentul principal pentru...

0
În timp ce Europa se confruntă cu noi crize generate de pandemia de COVID-19, China devine tot mai puternică. Luni, țara a anunțat că...
un-grup-de-hackeri-misteriosi-doneaza-parte-din-banii-obtinuti-de-la-victime-(companii-influente),-catre-organizatii-caritabile-una-dintre-ele-a-decis-sa-refuze-banii.

Un grup de hackeri misterioși donează parte din banii obținuți de la victime (companii...

0
Hackerii Darkside susțin că au obținut milioane de dolari de la companii, dar spun că vor acum să „facă lumea un loc mai bun”,...

Related News

Sportivii de la CSM Suceava au cucerit trei medalii la Campionatele Naționale de juniori de lupte greco-romane

Luptătorii de la CSM Suceava s-au întors cu trei medalii de la Campionatele Naționale pentru juniori, prima competiție oficială organizată pe saltea în...

Performanțe de excepție pentru sportivii suceveni la Campionatele Naționale de Cros

Localitatea Giroc, din județul Timiș, a găzduit zilele trecute întrecerile Campionatului Național de cros pentru seniori, tineret și juniori. La competiția organizată de...

Studiu Cambridge. Generația născută între 1981 și 1996 e mai dezamăgită și nemulțumită de democrație decât generațiile din orice perioadă a secolului trecut. Motivul...

„În întreaga lume, generațiile mai tinere sunt nu numai nemulțumite de performanțele democrației, ci și mai nemulțumite decât generațiile anterioare în stadii similare ale...

Analiză CNN. Sistemele de supraveghere în masă ale Chinei au fost instrumentul principal pentru gestionarea pandemiei, alături de capacitate de testare masivă. Carantina este...

În timp ce Europa se confruntă cu noi crize generate de pandemia de COVID-19, China devine tot mai puternică. Luni, țara a anunțat că...

Un grup de hackeri misterioși donează parte din banii obținuți de la victime (companii influente), către organizații caritabile. Una dintre ele a decis să...

Hackerii Darkside susțin că au obținut milioane de dolari de la companii, dar spun că vor acum să „facă lumea un loc mai bun”,...