Tema Siguranței Circulației Rutiere în Romania – o problemă nesoluționată și o rană deschisă pentru toți participanții la trafic. 

grup infrastrutura

 

Criteriile de intervenție nu au fost înțelese și trebuie modificate pentru a se trata cauza și nu efectul. Absurdul situației este dat de faptul că este luat în calcul, în primul rând, volumul de trafic, nu numărul de accidente,

Chiar se poate reduce numărul de accidente rutiere numai prin realizarea de parapete “pe ici pe colo”?

În Master Planul General de Transport se precizează la nivelul siguranței rutiere faptul că: ,, investițiile în infrastructură ar trebui să producă un sistem de transport mai sigur”.

Din păcate, aceste investiții se fac în condițiile implementării unor soluții tehnice de randament redus, sporadic și în lipsa unui Safety Management al MT-CNAIR!

Viziunea este diminuată în strategii judicios elaborate pentru domeniul de siguranță rutieră. Prezentarea unor soluții de randament este certificată de MT și CNAIR încă de la nivelul Master Planului de Transport, aprobat în anul 2016.

Ce se specifică în Master Plan? Unde sunt problemele?

,,Siguranță: România se confruntă cu o problemă semnificativă în ceea ce privește accidentele rutiere prin comparație cu celelalte țări din UE. Instituțiile europene utilizează trei tipuri de indicatori individuali,

după cum urmează:

Decese la un milion de locuitori;

Decese la 10 miliarde pasageri-km;

Decese la un milion de autoturisme.

În această ordine scorul și clasamentul României este următorul:

o 24 din 28 – 94 versus media UE de 60;

o 28 din 28 – 259 versus media UE de 61;

o 28 din 28 – 466 versus media UE de 126.

România are cea mai defavorabilă rată de mortalitate în cazul accidentelor rutiere, din Europa.

Din aceste date este corect să se concluzioneze faptul că: România are cea mai defavorabilă rată de mortalitate în cazul accidentelor rutiere, din Europa.

De asemenea, este important să recunoaștem faptul că: deși pe rețeaua națională au loc aproximativ 30% din toate accidentele din România, acestea corespund la mai mult de 50% din toate accidentele mortale.

Rata globală a accidentelor în care sunt implicați pietonii din România este cea mai defavorabilă din Europa și este cu mult peste media UE – citiți in continuare  pe Grup Infrastructura pentru intregul articol.